Bevakning

Martin och Sarek tränar på för fullt inför certprov till tjänstehund, i lördags var de iväg och körde spår och patrullstig. De hade gått väldigt bra, Sarek hade tagit apporterna bra och patrullen börjar han koncentrera sig på bättre och bättre nu, de behöver köra fler figgar så sarek inte tror att det är slut efter första.
Efter bevakningen så cyklade martin med sarek första gången, de andra två är redan "incyklade" och det hade gått bra!

Igår körde martin spår och patrullstig igen med sarek och spåret hade gått riktigt bra, i början hade de strulat lite men de hade tydligen haft en del berg och vind så kanske berodde på det?

Martin gick även ett spår med Texas som gick ganska bra, metallen hade de missat och Texas har sånt jädrans driv i spåret han galopperade nerför berget med martin, säkert en del för att jag inte kunnat göra så mycket på sistone med dem mer än fotgående i träningsväg då jag fått en del sammandragningar så fort jag anstränger mig så Texas var nöjd i går kväll sötnosen!

Callie har fått börja köra spår hon också, jag har nästan bara kört lydnad med henne då det är där texas brustit i tävlings sammanhang men hon är en riktig spårhund, går lungt och metodiskt fram, jobbar på ett helt annat sätt en Texas! Båda sätten leder till bra slutresultat men lite bekvämare att gå bakom callie när man är lite otymplig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback