lydnad

I förrgår kväll körde vi några moment med vovvarna..

Callie fick köra inkallande och inkallande med ställande som gick väldigt bra, stannade ganska fort på första försöket, hon brukar ju kunna tvärnita med alla fyra tassar så vi måste få till det varje gång så hon inte får belöning för mindre ;) Sedan fick hon köra läggande under gång också som gick super som vanligt.. glömde totalt bort krypet så ska försöka med det på tomten idag!

Texas fick köra kryp men han är så otroligt het och kryper iväg så jag inte hinner med så då svänger han in framför mig så nu tränar vi på lugn och ett steg i taget!
Sedan körde vi saktagåendet inför framåtsändande och sist dold platsliggning, allt gick jättebra!

Martin körde lite fotgående och framförgående som gick super, han avslutade med platsliggning i 6 minuter utan problem så bara att inför skott också..

Nej nu ska vi se om vi kan hitta på något idag, solen skiner i alla fall och jag ska till MVC vid 14.30!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag gick jag ut till gräsplan utanför oss och körde något välbehövligt moment med alla vovvar..
Sarek fick träna apportering, både hämta apportering och hålla i och han som inte ens velat ta apporter gjorde det galant, bara att få in ingångar och fart sen då! :D

Callie fick träna rutan, kändes som evigheter sen sist och hon skötte sig riktigt bra, target och flyttade rutan varje skick, sedan la jag externbelöning och började lägga in stanna innan target och hon gjorde det riktigt snyggt!!
Hon fick även köra kryp som jag glömde i förrgår och hon börjar få in lite teknik nu men måste finslipa innan vi kan gå vidare med ordinlärning..

Texas fick även han köra rutan och kryp.. hetsigt kryp men lyckades lugna sig en aning och rutan måste jag komma ihåg att backa och lära om om vi vill kunna köra 3:ans och elitens ruta sen så han verkligen lär sig den från grunden men alla tre vovvarna var superglada att få träna, man blir så glad inombords <3 <3 <3




Kram  / Elin o co

Kommentarer
Postat av: Cattis

MM.. det är lite jobbigt och inte kunna sova på dagarna.. men jag får ta mig någon halvtimme eller dylikt när Jocke kommit hem.. så det får lösa sig då!



Kram

2010-06-23 @ 12:47:02
URL: http://mammacattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback