Lydnad

Varit och tränat lydnad med callie på VBK med Therese o vovvarna (www.animando.se)
Dom va så duktiga i värmen!

Callie körde rutan som vi inte tränat sen privatträningen med Lotta Linusson och hon kom ihåg med target vad hon skulle göra så måste försöka börja nöta så jag kan gå vidare och ta bort targeten tillslut.
Sedan körde jag lite kryp, frog godis framför och hon hade väldigt låg ställning (låg på det ena låret och hasade fram) ska ta tag i hur hon ska krypa ;)
Sist körde jag apportering, först med den vanliga apporten, lånade en från klubben och det var inga problem hon vet precis, ska träna mer på farten in och ingångar nu!
Tungapporten provade vi för första gången idag, tog 2kg och la och sa apport och duktiga tjejen plockade upp den till mig!! <3, körde några gånger tills hon inte tvekade att lyfta..
Nu blir det till att beställa en egen tungapport så vi kan träna mera.

Skrev upp lite idag vad det är som saknas för start i lägre och 2:an och det är kryp och plats med skott i lägre och i 2:an är det rutan, inkallande m. ställande och dold platsliggning så nu vet jag vad vi kan träna på i sommar!

Tack Therese för fika och supertrevligt sällskap som alltid med massor av hundprat!! :D

Nu åter till pluggandet inför sista tentan på fredag!!
Kram / Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback