lydnad

I söndags va vi ute i regnet i skogen och körde spår.
Callie fick ett spår på kanske 800meter som danne lagt, jag ville testa henne, hon har bara gått mina och martins spår innan och korta kanske max 300m.. och det gick inte så bra, hon spårade riktigt bra en bit till och med där dom gått in med annan vovve klarade hon av men sen blev det knas? Måste öka längden först och köra korta spår med annan spårläggare.

Castor va också lite snurrig men han kom ju in i callies spår och är lite för ovan för att ta sig igenom..

Sarek körde vi med gps klocka, jag la 1,34 km och dom kom in med alla apporter och 1,49km, när vi la in kartan i datorn såg vi att han gått exakt i spåret utom på ett ställe där jag gått längs med en väg och ner i skogen igen, då missade han ingången på 20meter men tog sig ner utan problem! Riktigt ballt med gps klockan!!

bild från dagen: melvin ligger i sin åkpåse i vindskyddet! och vi äter gulasch soppa


Va ute med en och en och körde lite lydnad idag.. är ganska trött så har väl inte bästa tålamodet men det gick ganska bra ändå!

Sarek körde ställande under gång och apportering, ställandet börjar bli jättebra, apporteringen är det svårt att få han att hålla, konstigt då han är den med högst kampintresse och ha begär.. den är väl inte tillräckligt kul!

Callie var alldeles för vild, jag försökte köra rutan som hon inte lärt sig än och det gick bara fel så ska lägga upp en plan, måste köra lite moment innan så hon hinner landa i huvudet innan ;)

Texas körde lite rutan och det gick ganska bra, längesen sist bara!

Nu ska vi vila och kolla tv. :D


Kommentarer
Postat av: Ingela

Låter som att ni hade en härlig söndag trots regnet. Det där med gps-klocka verkar vara en bra sak för en som inte vet var man la spåret. Var finns de att köpa?

2010-10-28 @ 11:43:57
URL: http://www.mirrisen.blogspot.com
Postat av: Ingela

Meeeeeen, både Petra och jag var ju i Vaxholm för att kika hur ett MT går till! Vi gick med två hundar. Synd att vi missade er.



Var ska ni tävla Lk1?

2010-10-28 @ 12:39:30
URL: http://www.mirrisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback