Intro dag 1

Idag har jag varit iväg på introkurs med hemvärnet! Fått lära mig om säkerhet om vapen, plocka isär glock mm. Riktigt kul, även fått prata lite hundträning och även hört hur andra delar av hemvärnet jobbar!
Blev klara tidigt (18.30) idag så jag passade på att åka hem och sova då de andra som inte är pistolskyttar skulle fortsätta till senare.
Imorgon blir det skjutbana hela dagen sen kan jag och Texas få vara med på övningar, känns som vi lagt av oss lite i väntan på placering och därefter barnafödande ;) Men tror det sitter i ganska bra, har kört en del ändå!

Så kommer i alla fall hinna göra 4 dagar i år!

Att köra bevakning med sin hund är riktigt spännande och där kan man verkligen se de olika för och nackdelar en individ har för just det JAG vill göra med min hund! Texas funkar super till detta och jobbar riktigt bra, dock kan storleken vara till en last när man vill köra hårt och han har j usom sagt inte den bästa bakdelskollen om man ska gå över smala spångar och stegar men nu blir det hårdträning!!

Fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback