Återfått träningsvilja!

I onsdags var jag och Nina nere med callie och dimma för att träna lydnad på Väsby bk! Tjejerna var väldigt duktiga! Nina hade filmkameran med sig så vi filmade en del också! Bara hoppas filmkameran funkar då det var krångel att spela upp filmen sen sa Nina!
Jag och callie körde lite av varje, rutan inkallning, fotgående, hopp och fjärr. Över lag så är det inte momenten vi behöver träna på utan störningen! Callie ser sig omkring när jag lämnar henne eller om hon ser andra hundar i närheten när hon är iväg från mig t.ex. I apporteringen. Så det vi måste träna på är störningen av andra ekipage!
Igår kväll åkte vi upp till landet! Det låg en hel del snö kvar! Imorse när vi vaknade hade hundarna öppnat dörren och tagit morgonpromenad! Tur att vi bor på en ö själva! ;) dock ganska kallt i snöstormen.
Nyss var jag och callie ute och körde rutan och apportering! Apportering vill jag ha en snabbare tillbakaväg och har börjat springa ifrån henne när hon plockat apporten! Rutan ska vi bara bli mer säkra på att springa rakt! Veta riktningen genom att vi går en liten bit i fritt följ innan, i riktning mot rutan!
Nu ska vi laga mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback