Grupps former och genomsök

Igår var jag och Texas iväg och tränade med vår hemvärnsgrupp! Vi körde formeringar i terräng, sedan åkte vi in i skogen och fick tilldelat ett område på 100x100 meter att genomsöka, vi började patrullera längs ena sidan, efter ca 40 meter får Texas en vad jag kunde utläsa en vindmarkering men han gick upp i vind åt båda hållen så vi tänkte att vinden slog och fortsatte! Sedan gick vi in 10 meter och påbörjade slalomsök, efter en 30 meter fick Texas ett spårupptag och direkt en apport så vi rapporterade in det och skulle följa upp spåret, Texas hade under de 10 minuterna roat sig med att rulla i mossan och jag tänkte att det skulle bli svårt att få rätt på spåret men han körde på klockrent! Plockade sista apporten och sen fick vi veta att Texas vindmarkering var spåret redan på patrullstigen men jag blir så stressad av att ha hela gruppen bakom mig så jag manade på och lyssnade inte riktigt på hunden! Ajjabajja!! Men super att kunna träna ihop sig med gruppen så kommer vi lära oss för Texas gjorde ett superjobb! Kul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback