Träning

I onsdags var jag och callie nere på klubben och tränade lydnad. Det blev mest lek och stabilitet under skott träningen. Callie var jätteduktig, släppte i kampen men återgick på en gång och låg kvar i platsliggning med skott.

Igår stannade vi bilen och hoppade in i skogen och körde lite uppletande så vovvarna skulle bli lite trötta. De fick 4 saker var och alla tre jobbade hela tiden och fick in lla föremål, texas fick lite extratid mellan 3:an och 4:an, han har svårt för fler än 3 föremål (jag har nog tränat 3 för mycket så han tror det är slut).
Sarek ville inte ta med sig en plasthylsa in hela vägen så då fick vi jobba lite på det.

Imorse gjorde jag iordning bröddegen medan killarn låg kvar i sängen och sov! Sedan tog jag med mig alla 3 hundarna och la spår till callie. Medan det låg till sig la jag upp en uppletanderuta till killarna och en leta övning kring elhus/kontainer.

Både Texas och Sarek skötte sig bra, plockade in 3 föremål av 3, letade kring elhuset ochkontainern och hittade de 3 föremål jag lagt ut. Körde liggmarkering vid apportering, dock lägger de sig inte själv utan jag får säga ligg, men vi har bara kört det 2 gånger innan :D

Callies spår låg ungefär 40 min, hon plockade upptaget bra och hon spårar så otroligt spårnoga! Uppe bland all sly i skogen fick hon ett tapp men alla grejjer med in och otroligt spårnogam duktiga tjej!!

Här kommer några bilder från träningen och en från när jag och melvin var med mickan och castor. Så otroligt underbara hundar hoffarna är! <3 tre hanar en tik och en röjjande 1 1/2 åring utan problem!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback