Träning igen

Jag har fått lite motivation att träna lydnad igen, det känns kul, så jag försöker skynda långsamt och låta hundarna tänka mycket själva! Väljer ut 2 moment per hund.
Callie fick köra saktagåendet i framåtsändande, hon skulle behöva ha ett mål att gå för hon springer sick sack. Fast om jag bara belönade när hon gick rakt så märkte jag direkt skillnad! Dom är ju smartare än vad man tror bara man belönar i precis rätt tidpunkt! Sedan körde vi lite kryp och det går framåt där också!

Texas fick köra samma moment. Krypet går riktigt bra men han är så het i starten ;) men han börjar krypa rakare och rakare när jag belönar bakom ryggen! Saktagåendet så ser han ut som Sarek också gjorde, som en antilop! Dom bara väntar på leksaken som ska dimpa ner :D skulle behöva gå kurs för att få lite tips på olika sätt!

Sarek fick köra apportering och han kan verkligen inte hålla i saker och sätta sig så jag försökte på alla sätt att lura, han fick gå fot med den i munnen som han inte heller har kunnat så ett steg i rätt riktning! Springa och hämta den och tills han ska börja vända och komma in funkar! Så träna ingångar och bära den i munnen vid sidan tror jag på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback