sista dagen på spårkurs och uppladdning inför KFÖ

Igår var det sista dagen på spårkursen och vi började med att träna spårupptag, Callie plockade alla 4 upptag och sista upptaget ledde till ett spår på ca 200 meter. Det gick jättebra, hon spårar långsamt och spårnoga som alltid.

Medan dessa spår låg till sig gjorde vi lite minirutsök på 2x2 meter idag gick det betydligt bättre, callie hade en bra målbild och hittade den gömda pennar 2 ggr och jobbade på riktigt bra och inga släpp i koncentrationen!

Efter lunchen la vi ett konkurrensspår där vi skulle lägga två spår bredvid varandra med ca 15 meter mellan och spåren skulle korsa varandra någon gång. Vi spårade tillsammans med Smilla en spaniel som vara väldigt duktig och har spårat en del så vi bestämde oss för att lägga 1km och passera 3ggr i varandras spår.
Med vårat grymma lokalsinne i råterräng slutade spåret på 1,5km med 3 övergångar och 1 gång där vi var tvungna att passera genom en trång passage båda två så vi gick in i varandras spår.
Jag har ju inte spårat så mycket med Callie och max 400meter så jag var tveksam.

Men tji fick jag, det gick otroligt bra, smilla var lite snabbare i spåret och vindade in callies apporter och passerade in i vårt spår ett antal gånger men callie höll sitt spår och jag växte vid varje apport. En gång gick vi så när med vovvarna att vi undrade om de spårade samma spår men de gick med 3meters mellanrum och svängde precis på de ställen vi kom ihåg att vi svängt på så de jobbade på så bra tjejerna!!
Fasen vad vi var impade! 1,5 km på 30 minuter och alla apporter. Jag blev otroligt stolt över min "lilla" callie! Så nu fick jag svar vilken jäkla koncentartion och vad motivation gör när det gäller störningar!
Kul va det och jag ser fram emot att kunna förvalta detta, bara att träna in lägremomenten ordentligt nu!! :D

På onsdag har jag och texas inryckning på KFÖ, hoppas på en härlig fortsatt vecka och en till trött hund! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback