längesen!!

Ja här var det inte igår man skrev. Vi har hunnit med både semester och en hel del träning.
Har försökt köra igång onsdagsträning på klubben med hundarna men då vi väntar tillökning i december och jag har ju som tidigare graviditet otroligt mycket sammandragningar vilket gör att jag inte kan belöna hundarna ordentligt i alla lägen.
Tycker inte alltid godis är det bästa, dom går lätt ner sig med godisbelöning ett helt pass. Sarek spottar ju ut godiset för att få kampa.
Men det märks ju en hel del på dem att det inte blir så mycket hjärnstimulans men lite spår har vi hunnit med med underbara hoffekompisar! Alltid lika kul att kunna se andra hundar jobba och kunna dela med sig av erfarenheter och tips :D

Texas springer ju gärna på i spåret och jag la ett slalomspår till honom som Martin fick gå med honom då jag inte har en chans just nu att hålla emot eller hänga på.. ;) Han springer ju gärna fel när han inte riktigt slår på nosen direkt och efter en lång paus i spårarbetet.
 
Callie är som alltid lugn och metodisk och det har funkat bra!
 
Sarek har även han fått pausa då han drog på sig ett blodöra för ca 2 1/2 vecka sen. Han hade inte någon öroninflammation eller så vilket de brukar ha så att de skakar sönder men han måste helt olyckligt skakat sig vid vårt soffbord och smällt till det illa :( Det började svälla upp igen 1 vecka efter operationen så nu får det självläka och hoppas att det inte blir alltför fult.. Men han är så duktig och det har läkt så fint så orkar inte med tratt i ytterligare 3 veckor.
 
En annan nyhet är att vi ska flytta till hus i januari! Det ska ju bli en sån stor lättnad, vi har fått möjlighet att hyra ett hus ute i skokloster! <3 passar ju bra nu när vi blir 7 i familjen!! Skönt för vovvarna med lite större tomt att springa på och närhet till både skog och bad!
 
Nej nu blir det "Halv 8 hos mig" på tv sen ska jag nog gå och lägga mig! ;)
 
Hoppas det inte blir en slaskvinter så vi kan dra lite pulka!! :D
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback