Lydnad

Gammalt inlägg som inte blev uppladdat:
Igår kväll körde jag lite lydnad med Texas och Sarek när jag åkte och slängde insamling, det stod ett grabbgäng på parkeringen så vi fick lite störning. Det va så slaskigt så ingen idé att köra kryp som jag tänkt så det fick bli apport med spårapport för Texas och lite fotgående och uppletande. Han var som alltid en liten valp trots att han faktiskt blir 8år i år!
Sarek kan inte apportering då de bara tränat bevakning så jag körde plocka och komma självmant med apportpinnen, för om jag sa bra så släppte han. Han fick plocka och komma sedan började jag backa och vända runt så han skulle gå fot med den i munnen ;) det gick bra! Sen inkallning med störning (kampen som låg halvvägs) han ÄLSKAR kampa så det var svårt men vi lyckades! Men jag har ont i händerna efter gårdagens kampande med honom!
Ska försöka kör någon gång i veckan men detta väder gör att motivationen inte är på topp 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback