Hjärngympa

Onsdagar är tänkt att jag ska träna hund, det är så otroligt mörkt så vi körde lite hjärngympa!
Hittade i en brukshunden tidning att lära hunden knyta upp skon. Det gick fortare än förväntat alla tre började dra i skosnöret (som inte satt i en sko) på en gång! Körde att de skulle hålla längre och längre och sen dra med motstånd (jag höll i det), sen tog jag en sko och lät de dra där. Det svåra då var att dra i en ände och inte en ögla! Texas var helt galen och började skälla och sen dra, han är ju dom en liten valp när man ska träna!
Så med honom tog jag fram barnpallarna och tänkte träna bakdelskontroll, han flyger upp så pallen välte, sen upp igen och när inget hände så börja han stampa med frambenen i pallen!
Fick honom tillslut att flytta bakbenen någon centimeter, får bli fokus på lugn nästa pass 😊
En bild på Sarek får avsluta dagen och en på febriga killarna, oliver är väl nästan frisk nu men dom löste av varandra! ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback